DOLAR 32,8706 % 0.06
ALTIN 2.448,05 % -0,40
BITCOIN 66.244,00 0.16

Gurbetçi akını sürüyor: Kapıkule’den 100 bin gurbetçi giriş yaptı

Avrupa’nın farklı ülkelerinde yaşayan ve yıllık müsaadelerini geçirmek üzere ana vatana gelmeye başlayan gurbetçilerin Kapıkule Hudut Kapısı’ndan geçişleri sürüyor.

Yayınlanma Tarihi : Google News

DHA

Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde yaşayan gurbetçilerin, haziran ayıyla birlikte ana vatana seyahati da başladı.

Çoğu Almanya’da yaşayan gurbetçiler, bulundukları ülkelerde okulların tatile girmesiyle birlikte Kurban Bayramı’nı Türkiye’de geçirebilmek için memleketine geliyor.

Kapıkule Hudut Kapısı’na gelen gurbetçiler, ana vatana girmek için yoğunluk oluşturdu.

100 bin gurbetçi geldi

Yetkililer, Kapıkule Hudut Kapısı’ndan 1 Haziran’dan beri ülkeye 28 bin 325 araçla, 100 bin 543 gurbetçinin girdiğini belirtti.

1 milyon gurbetçi bekleniyor

Yetkililer, ayrıyeten, bayram öncesi Edirne’den, Bulgaristan’a açılan, Kapıkule ve Hamzabeyli hudut kapıları ile Yunanistan’a açılan İpsala ve Pazarkule gümrük kapılarından 1 milyona yakın gurbetçinin ülkeye giriş yapmasını beklediklerini söz etti.

Sınır kapısına gelen gurbetçiler hem ana vatana ayak basmanın hem de yakınlarını görecek olmanın heyecanını yaşıyor.

Yurda girişte Türk bayrağını görünce duygulanan gurbetçiler, heyecan ve sevinçle memleketlerine gerçek yola koyuluyor.

“Geldiğimizde tüm badireleri unutuyoruz”

Almanya’nın Köln kentinden gelen Doğan Can, Türkiye’ye gelince dertlerini unuttuklarını lisana getirerek şu sözleri kullandı:

Vatanımıza geldik. Yollar çok kalabalıktı, arttan gelen daha çok var. Biz birinci bölgedeyiz, orada okullar tatil oldu ve biz de çabucak yola çıktık. Artık istikamet Konya. Bu kapıdan girdiğimizde, Türk bayrağını gördüğümüzde tüm kederlerimizi unutuyoruz. Burası apayrı. Burada hem bayram yapacağız hem de akrabalarımızı göreceğiz.

“1 sene orada çalışıp 1 ay burada hasret gideriyoruz”

Köln’den Adıyaman’a giden Cihan Korkmaz da 1 yıl ortadan sonra Türkiye’ye yine geldiği için çok memnun olduğunu kaydederek şunları söyledi:

Yolculuğumuz Bulgaristan kısmı hariç çok hoştu. Türkiye’ye vardığımız için seviniyoruz doğal ki. Hem bayram tatiline geldik hem akraba ziyareti yapacağız, hepsi bir ortada olacak. En son geçen sene gelmiştim, her vakit fırsat buldukça geliyoruz. Toprağımıza geldiğimiz için çok seviniyoruz. 1 sene orada çalışıp 1 ay burada hasret gideriyoruz. Artık birinci annemi ziyaret edeceğim. Zelzelede Adıyaman’daki meskenimiz de ağır hasar görmüş ona bakacağım, oradaki hasarı gidermeye çalışacağım.

“Tatilin tadını çıkaracağız”

Almanya’nın Hagen kentinde yaşayan Necmettin Acar ise 6 haftalık tatil için Türkiye’ye geldiklerini söyleyerek şöyle devam etti:

Tatilimiz başladı, yola çıktık ve çok hoş geldik buraya kadar. 6 haftalığına geldik, tadını çıkaracağız. İnsan gurbette olsa da kendi ülkesine geldiği vakit değişik bir his yaşıyor. Birinci başta Yalova’ya konutumuza gideceğiz, konutumuzun kapısını açacağız. Biraz dinlenip eşi dostu ziyaret edeceğiz. Evvel Muş’a akraba ziyareti ve sonrasında da denize gideceğiz.

“Memleketimiz öbür, hasretiz”

Avusturya’dan gelen Aysel Görgülü 35 yıldır gurbette yaşadığını belirterek şu açıklamayı yaptı:

Her yıl geliyoruz lakin duygulanmamak elde değil. Bu his anlatılmaz, yaşanır. Avusturya’da da tıpkı Türkiye’de üzere yaşıyoruz. 3 torunum var, Türkçeleri kusursuz. Her şeyi öğretiyoruz lakin memleketimiz diğer, hasretiz.

Görgülü, tatillerini Ankara, Konya ve Antalya’da geçireceklerini tabir etti.

Kapıkule’de de süreçlerinin kısa müddette tamamlandığını lisana getiren Görgülü, bir an evvel memleketine, yakınlarına kavuşmak istediğini söyledi.