DOLAR 32,2481 % 0.01
FRANG 35,5504 % 0.08
ALTIN 2.415,09 % 0,91
BITCOIN 62.118,30 -0.183

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu: 90 ülkeden 11 bin 500 arama kurtarma ekibi geldi

Adıyaman’da incelemelerde bulunan Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, sarsıntıda yardım için 90 ülkeden 11 bin 500 arama kurtarma grubunun Türkiye’ye geldiğini söyledi.

Yayınlanma Tarihi : Google News

Türkiye sarsıntı yaralarını sarmaya çalışıyor…

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ta meydana gelen iki depremden etkilenen Adıyaman’ın Gölbaşı ilçesinde incelemelerde bulundu.

İlçede, Esenler Belediyesi tarafından kurulan 1500 kişi kapasiteli konteyner kentte incelemede bulunan Bakan Çavuşoğlu, daha sonra gazetecilere açıklamalarda bulundu.

Bakan Çavuşoğlu, zelzeleden sonra yurt dışından gelen kurtarma takımlarının birçoğunun ülkelerine döndüklerini belirtti.

“90 ülkeden 11 bin 500 arama kurtarma grubu geldi”

Ülkemizde yalnızca Azerbaycan ve Filipin ekiplerinin bulunduğunu söz eden Çavuşoğlu, şunları söyledi:

Yurt dışından gelen takviyenin uyumunu da ilgili kurumlarımız ile bilhassa AFAD ile birlikte yapıyoruz. Bilhassa bu uyumu büyükelçilerimiz ve diplomatlarımızı görevlendirdik. Adana’da iki havaalanı olduğundan ötürü 2 büyükelçimizi öbür vilayetlerimize ise birer büyükelçimizi görevlendirdik. 90 ülkeden 11 bin 500 arama kurtarma takımı geldi. Bu sabah prestiji ile Gürcistan ve Özbekistan arama kurtarma takımları vazifelerini tamamladı ve ülkelerine döndüler. Şu an ülkemizde iki ülke kaldı Azerbaycan ve Filipinler. Dolayısı ile arama kurtarma takımlarımız alanda çalışmalarına devam ediyorlar. 27 ülkeden 30 sahra hastanesi gelmişti ve bunlardan 10’u döndü 20’si faal halde devam ediyorlar. Tabi ki bilhassa yurt dışından konteyner ile birlikte kırsal kesimde çadır talepleri devam ediyor. Bu çadır muhtaçlığının karşılanması için yurt dışından çadırların getirilmesi konusunda AFAD ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Bir taraftan yerinden bulma bir taraftan da kargo uçakları ile 125 binden fazla çadır gelmiş durumda, 42 bin civarında Türkiye’ye intikali konusunda planlamalar yapıldı. Konteyner yurt içinde her yerde üretimini yapıyoruz ancak yurt dışından bulabildiğimiz konteynerleri ülkemize getiriyoruz. Katar’dan 10 bin civarında konteyner gelecek ve gemiler ile yola çıkmaya başladı. Süveyş kanalına gemilerimiz ulaştı, birkaç gün içerisinde gemiler İskenderun’un limanına gelmiş olacak. 15 bin 725 konteyner gelmesi konusunda planlarımızı yaptık.

“AFAD ve Kızılay’ın hesap numaralarına yönlendiriyoruz”

Yaraların sarılması konusunda dış ülkelerden Türkiye’de takviye geldiğini anlatan Çavuşoğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:

Türkiye’ye tüm milletlerarası kuruluşların dayanağı olduğu üzere Kuzey Atlantik Antlaşması Örgütü’nün de (NATO) 4 bin kişilik birinci etapta bir ömür merkezi konteyner ve çadır karışımı projesi vardı. Birinci etap gereçler İskenderun’a geldi ve 2 bin 400 kişilik Antakya’da bir merkez kurulacak, bin 600 kişilik İskenderun’da kurulacak. NATO’nun ek eserleri İtalya’dan salı günü yola çıkmış olacak. Ayrıyeten dün NATO ikinci olarak 4 bin kişilik bir hayat alanı kurabileceklerini söylediler ve sessizliğe bıraktılar. Yani rastgele bir üyeden itiraz olmaz ise 4 bin kişilik ömür alanı ise Cumhurbaşkanımızın talimatı ile ilgili yere kurulmuş olacak. Tabi dünyandan mali yardım teklifleri geliyor ülkelerin resmi taahhütleri var. Bu ülkelerin sivil toplum örgütleri ve iş dünyasının kampanyaları ile Türkiye’ye yardım etmek için bilhassa aktarmak istedikleri kaynakları ilgili AFAD ve Kızılay’ın hesap numaralarına yönlendiriyoruz.

“İlk sırada Japonya var”

Avrupa Birliği’nin Brüksel’de konferans düzenlemek istediğini de söyleyen Bakan Çavuşoğlu şu sözleri kullandı:

Biz bu ortada Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ve Dünya Bankası ile önümüzdeki süreçte nerelere muhtaçlık duyulacak bunun raporlamasını da yapıyoruz. Burada bilhassa birçok ülkeden kaynak olarak 40 milyon dolar; birinci sırada Japonya var. Bize daima söylüyorlar ‘bizde sarsıntı oldu siz geldiniz, bir de İran, Irak savaşında Tahran’dan bizim vatandaşlarımızı sizler kurtardınız, artık sıra bizde’ diyorlar. Aslında baktığımız vakit tüm dünya neden yardıma koşuyor iki sebebi var. Görülmemiş bir afet bunun boyutunu herkes görüyor başkası ise Türkiye bugüne kadar nerde bir afet oldu birinci koşan ülke oldu bu da tüm dünyada bu türlü olmuştur. Dolayısı ile herkes Türkiye’nin bu sıkıntı gününde yardım etmek istiyor.